Du har ingen varer i kurven
Vi holder UDSALG se alle de gode tilbud i vores OUTLET Klik Her ...De hurtigste får det bedste!

1. Afgivelse af ordre

Når du har udfyldt en bestilling, vil vores system automatisk sende dig en e-mail, hvori der angives hvilke produkt/er, du har købt.

Det er kun et elektronisk svar fra vores system som bekræfter din indtastning. Som konsekvens heraf har vi mulighed for at annullere din ordre såfremt fejlen skyldes: "tastefejl eller udsolgte situationer"

Hvis du ikke modtager en e-mail, kan dette skyldes at din e-mail ikke har været gengivet korrekt, i så fald kan du kontakte vores kundeservice for at få bekræftet at vi har modtaget din bestilling. vi har desværre ikke mulighed for at gensende bestillingsbekræftelse via e-mail

Alle priser er inkl. moms og weee gebyr, priserne er dagspriser.

Når du handler med Skiftselv.dk indgås aftaler kun på følgende sprog: Dansk

Du skal være fyldt 18 år for at handle på skiftselv.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre. 

2. Betaling

Der kan betales med Dankort & Visa Dankort, Visa og Visa Ekectron, Mastercard, JCB og Maestro American Express samt via bank/ean overførelse(hvis ordren er til et firma)

Betales der med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Betalingsgebyr for Kreditkort
Danske Betalingskort (Udstedt i DK)
Dankort og VISA/Dankort (Gratis)
VISA (1,875% af subtotal, dog min. DKK 1,95)
VISA Electron (1,875% af subtotal, dog min. DKK 1,95)
MasterCard (1,875% af subtotal, dog min. DKK 1,95)
American Express (1,5625% af subtotal, dog min. DKK 1,95)

Udenlandske Betalingskort (Udstedt uden for DK)
VISA (3,6875% af subtotal, dog min. DKK 1,95)
VISA Electron (3,6875% af subtotal, dog min. DKK 1,95)
MasterCard (3,6875% af subtotal, dog min. DKK 1,95)
Maestro (3,6875% af subtotal, dog min. DKK 1,95)
American Express (4,6875% af subtotal, dog min. DKK 1,95)

MobilePay (Gratis)

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken skiftselv.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra os eller en af vores samhandelspartnere, og der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Bemærk venligst Hvis du betaler med et debetkort, reserveres der et beløb på din konto som aftalt med din bank, dette trækkes først når varen er sendt. Hvis du imidlertid annullere købet, inden varen er sendt kan det være en besværlig process at få pengene frigivet igen. Der går typisk en måned, til beløbet automatisk bliver frigivet. Dette er desværre en procedure vi ikke kan undgå når der betales med debetkort.

varen(e) er skiftselv.dks eje indtil betalingen er godkendt af bank eller lign.

2.1 ViaBill Kredit

Mulighed for delbetaling på ordre op til 2.000,-. Denne betalings mulighed kræver du kan kreditgodkendes. Når du vælger ViaBill faktura betaling, betaler ViaBill din ordre for dig. Dvs. alle betalingsbetingelser herefter overgår helt til ViaBill. Det er vigtigt at overholde betalingsfristen da der ellers vil blive pålagt ekstra gebyr og renter efter gældende regler.

Læs betingelser for ViaBill delbetaling her: https://secure.viabill.com/psp/web/pub/debtor/terms

Hvis du modtager en kreditnota fra Skiftelv.dk og du fortsat har et udestående med ViaBill iht. rykker gebyr, renter eller lign. vil du fortsat skulle afvikle dette, da disse omkostninger er omkostninger som er pålagt pga. en evt. misligeholdelse af din kreditaftale med ViaBill.

Ved fakturakøb forbeholder ViaBill sig retten til at indhente kreditoplysninger gennem kreditvurderingsbureau, hvilket ikke påvirker din kreditværdighed, ligesom oplysningerne behandles fortroligt. Indhentning og behandling af dine personoplysninger samt kreditoplysninger er nødvendig for at vi skal kunne behandle dit ønske om kredit.

Såfremt ViaBill ikke kan give en godkendt kreditvurdering vil vi desværre ikke kunne tilbyde dig denne betalings mulighed.


Hvis du mener du har fået et uberettiget gebyr skal du kontakte ViaBill direkte


ViaBill A/S
Søndergade 2, 2
DK-8000 Aarhus C
Tlf 88826826
Mail info@viabill.com

3. Levering

Hvis du handler for over 500,- på skiftselv.dk har du mulighed for at få din ordre leveret uden vi pålægger fragt. Køber du for under 500,- bliver der pålagt fra 39,- i fragt omkostninger. Hvis alle varer på ordren er på eget lager vil ordren kunne afsendes samme dag hvis vi har denne inden kl 13:00. Ellers vil den blive afsendt først kommende hverdag. Ved produkter der ikke er på eget lager vil der være noteret en forventet levering på produktsiden, denne er sat ud fra hvad vi normalt forventer på det pågældende produkt. dog vil der kunne opstå forsinkelser, så denne er blot til vejl.

Varerne leveres med fragtmand, GLS eller anden pakkedistributør, alt efter størrelse, vægt og type samt evt. valg, den ønskede leveringsdag/hurtigst muligt. ved forsinkelser eller lign. kan skiftselv.dk ikke give kompensation eller lign. medmindre andet følger af dansk rets almindelige betingelser. 

Leveringsprisen er leveret til brofaste Øer i Danmark, ved levering til ikke brofaste Øer kontakt kundeservice for vilkår vedr. leveringen. Alm postpakker koster ikke ekstra, men tager 1-2 dage ekstra.

Der leveres IKKE til Færøerne, Grønland og udlandet. og vi refundere IKKE moms ved evt. udførsler.

Små produkter som f.eks. reservedele, tilbehør, barbermaskiner, støvsugere, køkkenmaskiner ect. bliver sendt samlet som pakke.

Ved større leverancer eks. hårde hvidevarer anbefaler vi der altid er en kontaktperson på adressen, som kan kvittere for modtagelse af varen. Fragtmanden vil hvis aftalt(noteres under bestillingen) ringe ca. en halv time før ankomst til dit oplyste tlf. nr hvidevarer kan blive leveret over flere omgange alt efter hvilket lager varene bliver trukket fra.

Undersøg ALTID emballagen grundigt, også selvom fragtmanden har travlt, det er nemlig dit ansvar at kvittere for at varen er i orden på det tidspunkt du har overtaget den. Vi anbefaler at der reklameres over skjulte skader senest førstkommende hverdag kl 12:00, da dette letter bevisbyrden over for transportør/lager væsentligt.

Hvis varen ikke er i orden SKAL fragtmanden tage varen med retur og ombytte den.

Hvis I finder skjulte skader på varen(hvor der ikke har været synlige tegn på emballagen), ring da straks til fragtfirmaet og på råbe dig dette. Du må ALDRIG tage produktet i brug før der har været evt. service/synsmand på, og alt emballage SKAL gemmes som dokumentation for at det har været en skjult skade.

Hvis du bor afsides, har en garage eller lign. kan det aftales at varen stilles uden kvittering, dette vil i så fald være på eget ansvar iht. tyveri evt. skader o.l., hvis dette ønskes kan det noteres til ordren i kommentarfeltet under ordre afgivelse.

Varen/e bliver leveret til hoveddør i gadeniveau. hvis ikke andet er aftalt.

Hvis emballagen var i orden, og varen mod forventning ikke er iorden bedes du påberåbe dig fejl og mangler vedr. transport umiddelbart efter leveringen. Så vi kan sørge for ombytningen.

Hvis du ikke er hjemme når fragtmanden kommer, lægger han en besked med telefonnummer, og tager varerne med til nærmeste terminal. Du skal herefter aftale en ny udkørsel igennem skiftselv.dk eller selv sørge for afhentning. Evt merudgifter skal du selv afholde.

3.1 Betingelser for tillægsydelser (hvis valgt)

Levering til kantsten i gadeplan
Produktet leveres i emballage og placeres uden for den første dør i gadeplan. Chaufføren kan ikke hjælpe med at bære produktet ind. Produktet skal kunne leveres af een mand, med en batteridrevet trappesækkevogn.
 
Levering og opbæring
Produktet leveres, bæres op og placeres i det første rum. Produktet pakkes ikke ud. Dette gælder også hvis døråbningen til det rum produktet skal placeres i, viser sig at være for smal i forhold til emballagens størrelse. Produktet skal kunne leveres af een mand, med en batteridrevet trappesækkevogn.
 
Levering og tilslutning
Produktet leveres og tilsluttes til lovlig bestående installationer. Der skal kunne åbnes og lukkes for selve tilslutningshanen. Montøren kan ikke ændre på sokkel eller køkkenelementer i form af boring, skæring eller afmontering. Er der ikke valgt bortskaffelse af brugt hvidevare, skal denne være afmonteret og fjernet inden vores montør ankommer. Er dette ikke gjort opkræves 100 kroner ekstra. Såfremt produktet ikke kan tilsluttes pga. manglende eller ikke tilgængelige installationer, refunderes beløbet for tilslutningen ikke. Bemærk venligst at vi ikke tilslutter emhætter og gaskomfurer.
 
Bortskaffelse af tilsvarende brugte hvidevarer
Er der valgt bortskaffelse af brugt hvidevare, skal denne være afmonteret og placeret, så den lige er til at tage med. Ved levering ved kantsten skal det brugte produkt være placeret uden for huset. Ved levering og opbæring skal det brugte produkt være placeret i det første rum. Ved tilslutning sørger vi også for afmontering af den brugte hvidevare.

Før vores montør ankommer
Ved levering med opbæring samt tilslutning skal der være uhindret adgang til det sted produktet skal placeres. Trægulve og klinker skal være afdække ellers er evt. skader på egen risiko. Er der risiko for skader på gulve, dørkarme eller trapper i forbindelse med placeringen af produktet, vil vores montør oplyse om dette ved ankomsten.

4. Tilslutning

Installation af en husholdningsmaskine kan være kompliceret, som kan få alvorlig betydning for brugerens sikkerhed, hvis den ikke udføres korrekt. Derfor skal installationen udføres af en kvalificeret fagmand i overensstemmelse med de gældende tekniske regler. I tilfælde af at dette råd ignoreres, og installationen udføres af en person uden kvalifikationer, afviser Skiftselv.dk ethvert ansvar for tekniske problemer med produktet som skulle opstå heraf, uanset om dette resulterer i tings- eller personskader.

Vi gør opmærksom på gas ALTID skal tilsluttes af aut. vvsfagmand så frem dette ikke kan gøres uden brug af værktøj, samt at produkter som kører på stærkstrøm ALTID skal tilsluttes af elektrikker

Kontakt skiftselv på 88 20 20 10 for nærmere info eller besøg sikkerhedsstyrelsen på www.sik.dk for mere info.

Der ud over kan det være nødvendig at tilkøbe materialer for at produktet kommer til at passe i din installation

BEMÆRK! DER MEDFØLGER IKKE INDSTALLATIONSVEJLEDNINGER TIL DE RESERVEDELE DER SÆLGES PÅ SKIFTSELV.DK

5. Afhentning

Du må selvfølgelig gerne afhente din vare på adressen og spare leveringsomkostningerne, men der må dog stadig påregnes leveringstid 2-4 dage, da vores vare i nogle tilfælde bliver sendt direkte fra vores leverandør til din adresse. Hvis du vælger at afhente varen på vores adresse, vil du blive kontaktet af en konsulent senest en arbejdsdag efter din bestilling er gået igennem, hvor I kan aftale tidspunkt for afhentning.

6. Reklamationsret

Når du handler på www.skiftselv.dk. har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Hårde hvidevarer bliver repareret på din adresse.

Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

Skiftselv.dk
Kalkværksvej 3A
8500 Grenaa
Tlf. 88 20 20 10
Email: kundeservice@skiftselv.dk

Du skal ikke sende noget retur til os, før du har været i kontakt med kundeservice, da vi vil sende en betalt returlabel, hvis vi skal have varen retur for at behandle din reklamation.

6.1 Reklamations betingelser

Du kan oprette din reklamation via denne side: http://www.skiftselv.dk/Order/OrderStatus.aspx

Når du reklamerer til skiftselv.dk har vi brug for følgende oplysninger:
- Forbruger information (Navn, Adresse, Email, Telefon nr) 
- Produkt informationer (model navn, Serie nr og købs dato)
- Fejlbeskrivelse

Flere af ovenstående oplysninger vil dog blive udfyldt automatisk når du opretter din reklamation hos os, dog skal du være opmærksom hvis nogle af oplysningerne har ændret sig siden du købte produktet hos os.

Inden du evt. sender din reklamation til os.
Inden du godkender og sender din reklamation til os er det altid en god idé at kigge i brugsanvisning en ekstra gang for at tjekke om du betjener produktet korrekt eller om der evt. er et afsnit vedr. fejlfinding af produktet da der ofte findes et løsningsforslag til fejlen der. Har vi registreret typiske problemstillinger vedr. det bestilte produkt, eller der er andre ting du skal være særlig opmærksom på vil disse blive oplyst når du vælger produktet.

Reklamationsretten omfatter.
Dækning af alle omkostninger til kørsel* eller forsendelse, arbejdsløn og reservedele i forbindelse med udbedring af fabrikations- eller materiale fejl, der konstateres ved produktets normale brug i en privat husholdning. Bemærk skal en varer sendes til service bliver der mailet en betalt GLS portolabel som blot skal printes ud. Vælger man selv at købe en returlabel dækker vi ikke denne udgift.

*Gælder kun hvidevarer og andre større produkter hvor leverandøren tilbyder service på din hjemmeadresse.

Reklamationsretten omfatter ikke.
Normalt slid / udskiftning af sliddele, Fejl eller skader direkte eller indirekte opstået som følge af overbelastning, fejlbetjening, misbrug, mangelfuld vedligeholdelse (se evt. brugsanvisningen for vedligeholdelse), fejlagtig tilslutning, brand, lynnedslag, spændingsvariationer og elektriske forstyrrelser, eller ved reparationer udført af andre end de anviste autoriserede servicefirmaer. Fejl eller skader, som skyldes andre årsager end fabrikations- og materialefejl. Erstatning for eventuelle følgeskader, herunder skader på andre genstande, driftstab etc., med mindre andet er lovmæssigt fastlagt. Reklamationsretten omfatter ikke eller kan være begrænset hvis produktet benyttes erhvervsmæssigt eller professionelt. Vær opmærksom på at reklamationer der ikke er omfattet at din reklamation vil kunne blive pålagt et service gebyr på 625,- + evt. kørsel og forsendelse.

7. Fortrydelsesret

Du har altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.skiftselv.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare, får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis eller får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele.

Du skal være opmærksom på din adgang til at fortryde købet af en vare kan bortfalde, hvis du har fjernet/brudt folien, forseglingen eller lignende på varen hvis denne er et forbrugsstof f.eks. vakuumposer, printerpatroner ect. samt produkter som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige hensyn ikke er egnet til at blive returneret. Tilsvarende sker , hvis du bryder plomberingen på lyd- og billedoptagelser eller på computersoftware.


Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores følgeseddel og sende den med retur. Eller denne online formular: 
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=160666#Bil3Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv betale retur omkostningerne for at sende varen retur.

Varen skal sendes med omdeling til
Skiftselv.dk
kalkværksvej 3a
8500 Grenaa

Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for bla hvidevarer og andre produkter der vejer mere end 20kg Du vil ved ordre afgivelse kunne se på vores leverings metode om et eller flere produkter er omfattet at "fragtmands levering". Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK. hvis Vi skal arrangere en fragtmand for dig.

Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Dette gøres ved en overførsel til din bank konto via det benyttede betalingskort.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. Efterkrav.

Det er altid en god idé at gemme den originale emballage, indtil du har fundet ud af, om du vil beholde det købte eller ej. Emballagen kan nemlig i nogle tilfælde betyde at varens salgsværdi forringes og dermed kan fortrydelsesretten ikke udnyttes. Ved køb af hvidevarer, el-husholdning og køkkenudstyr er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi. Emballagen skal derfor altid sendes med retur, for at betingelserne for at udøve fortrydelsesretten er opfyldt.

Ved varereturnering husk altid at vedlægge dokumentation for købet, så vi kan indsætte pengene ind på den rigtige konto. 

7.1 60 dages udvidet returret

Når du som privat person handler hos skiftselv.dk har du 60 dages returret på alle produkter fra den dag de er modtaget på din adresse. Når blot du kan returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den. Hvilket vil sige ubrugt og i dens komplette originale salgsemballage uden mærkater eller lignende. 

På den måde er du altid sikker på du kan købe Julegaven, Bryllupsgaven eller hvilken som helst anden gave tids nok til du kan nå at pakke den fint ind til den store fest.

8. Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer med mangler, kan der i visse tilfælde ske en hel eller delvis refusion af købesummen.

Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, eller til det kreditkort som er anvendt til betalingen. Hvis beløet er overført fra en konto skal Skiftselv.dk bruge oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.

9. Handelsbetingelser for Firmaer og institioner

Handelsbetingelserne er som ovenstående, dog er der ikke 14 dages Fortrydelsesret samt reklamationstretten løber kun 12 mdr. kontakt evt. salg på 88202010 for ydeligere info

Ydermere skal Firmaer og institioner være særdeles opmærksom på vores produkter ofte er produceret til privat brug, og af denne grund kan reklamationsretten blive begrænset, hvis produktet bliver brugt i et omfang der ikke er tiltænkt det pågældende produkt, kontakt gerne salg om forholdsregler før i ligger en ordre eller alternativ den enkelte producent.

10. Forbehold

Ansvar og sprog vedr. website, E-handel, service og andre fejl på siden: skiftselv.dk kan ikke garantere, at websitet til enhver tid er fejlfrit og i drift. der tages forbehold for tastefejl og udsolgte varer. Alle rettigheder forbeholdes. Mekanisk, fotografisk eller anden gengivelse eller mangfoldiggørelse af skiftselv er ikke tilladt ifølge gældende dansk lov om ophavsret.

11. Generelle oplysninger

Juridisk navn: Skiftselv.dk (Sofashopping ApS)
Organisationsform ApS
CVR. nr. 33395140
Adresse: Kalkværksvej 3A, 8500 Grenaa
E-mailadresse: kundeservice@skiftselv.dk
Telefonnummer: 88202010 (hverdage fra 11-15)
Etableringsår 2012

12. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb eller andet, skal du rette henvendelse til Direktør Martin René Mortensen via mail mrm@skiftselv.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, såfremt betingelserne herfor er opfyldt (se nærmere på www.forbrug.dk) Du kan også anvende EU.Kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis de er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

skiftselv.dk er e-mærket, og du kan derfor vælge at benytte dig af e-mærkets gratis Sagsbehandling. Når du har handlet på en e-mærket webshop er du desuden omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse. Læs mere på emærket.dk eller ring på tlf. 44858590. 

Vi bruger cookies til at forbedre oplevelsen og funktionaliteten af vores side, ved at fortsætte på denne side acceptere du vores brug af cookies. Læs mere eller Luk denne besked